WEKO3
アイテム
Mentimeterを用いたEFL授業
https://doi.org/10.20832/00000288
https://doi.org/10.20832/0000028850795c7d-3bcd-4fb6-bc11-a13bf6628b64
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Mentimeterを用いたEFL授業 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Utilizing Mentimeter in the EFL Classroom | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Mentimeter | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | CALL | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Student Engagement | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Technology in the Classroom | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | ICT | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Digital Tools | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20832/00000288 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
ジョリー, キム
× ジョリー, キム× Jolley, Kym |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | Mentimeter is an interactive presentation platform that allows for engaging digital activities in EFL classrooms. It has a variety of affordances, including presentation tools and quiz activities, that enhance student engagement with classes, and assist teachers with presenting content in an interesting way, as well as assessing student understanding. Tools such as Mentimeter are now particularly pertinent as classrooms in Japan return to their prepandemic formats. In some cases, this means teachers and students who have studied and taught using digital platforms for varying lengths of time since April 2020, are now back in classrooms with little access to digital tools, despite new or increased enthusiasm towards the use of technology in the classroom. Mentimeter is an easy-to-use platform for both teachers and students in classrooms that are both equipped with computers and those that are not. This paper will reflect upon the benefits of using Mentimeter in English as a Foreign Language (EFL) classes in Japan and outline various ways it can be utilized in the classroom. | |||||
書誌情報 |
梅花女子大学文化表現学部紀要 en : Baika Women's University Faculty of Cultural and Expression Studies Bulletin 号 19, p. 27-35, 発行日 2023-03-20 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 梅花女子大学文化表現学部 | |||||
出版地 | ||||||
値 | 茨木 (大阪府) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24320420 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12749671 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 国際英語学科 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Department of Global English | |||||
言語 | en |