WEKO3
アイテム
3種類のL2スピーチの自己改善方法の比較 : 初期所見
https://doi.org/10.20832/00000290
https://doi.org/10.20832/0000029026ad6803-d580-4724-908c-ac318f91ec22
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | 3種類のL2スピーチの自己改善方法の比較 : 初期所見 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | A comparison of three different L2 speech self-improvement methods : initial findings | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | eng | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Self-correction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Peer-correction | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Fluency | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Accuracy | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Videos and Transcripts | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20832/00000290 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
セレブリアコフ, アレクサンドラ ジュリア
× セレブリアコフ, アレクサンドラ ジュリア× Serebriakoff, Alexandra Julia |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | このプロジェクトでは、同じ教科書で学習する2 クラス(約38 名)の学生に、12 のテーマについて自分の意見を記録してもらった。 その後、指導なし、指導あり、グループ添削の3 つの方略のうち1 つを施しながら、録画したものを見てもらった。 その後、修正・改善したものを再度録画してもらった。また、アクティビティや方略についての感想を聞くために、アンケート調査を行った。 全体的に、学生はこのプロセスを楽しんでおり、有益かつ興味深いものであると感じている。また、自分自身を観察することが恥ずかしいと感じる学生もいたが、大半(95%)は、自分のスピーチの誤りや弱点を発見し、有用な改善方法であると感じている。全般的に、指導ありやグループ添削は、指導なしよりも高い評価を受けている。 学生のコメントからは、「自分を客観的に見ることができた」「改善点が見えた」という声が聞かれた。 本論文では、プロジェクトの前半部分である、文献調査、方法論、最初の6 回のセッションの分析について述べる。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | In this first part of a larger year-long project, two classes of students (approx. 38), studying the same textbook, were asked to record their opinions on twelve topics. They were then asked to watch the recording along with one of three treatments: unguided, guided or group correction. Following this they re-recorded their answers with any corrections or improvements they chose to make. An opinion survey was conducted to gauge their feelings on activity and the treatment. Overall, students enjoyed the process, finding it both useful and interesting. While some found watching themselves to be embarrassing, the majority (95%) found it a useful improvement method by spotting errors and weaknesses in their own speech. Generally, the guided and group treatments were rated higher than unguided. Student comments showed that students were “able to view themselves objectively” and “see improvement points”. This paper will cover the first half of the project; the literature review, methodology and analysis of the first six sessions. | |||||
書誌情報 |
梅花女子大学文化表現学部紀要 en : Baika Women's University Faculty of Cultural and Expression Studies Bulletin 号 19, p. 44-63, 発行日 2023-03-20 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 梅花女子大学文化表現学部 | |||||
出版地 | ||||||
値 | 茨木 (大阪府) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24320420 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12749671 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 国際英語学科 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Department of Global English | |||||
言語 | en |