WEKO3
アイテム
がん看護専門看護師を育成するための進学前における看護管理者の支援
https://doi.org/10.20832/00000210
https://doi.org/10.20832/00000210a0f50a8a-3446-4868-9228-e44be39e74b6
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
kango_010_001 (1.6 MB)
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-20 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | がん看護専門看護師を育成するための進学前における看護管理者の支援 | |||||
タイトル | ||||||
タイトル | Graduate School Admission Support Provided to Cancer Nursing Students through the Certified Nurse Specialist Course by a Nursing Manager | |||||
言語 | en | |||||
言語 | ||||||
言語 | jpn | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | がん看護専門看護師 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 進学前 | |||||
キーワード | ||||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | 支援 | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | Cancer Nursing of Certified Nurse Specialist | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | graduate school | |||||
キーワード | ||||||
言語 | en | |||||
主題Scheme | Other | |||||
主題 | support | |||||
資源タイプ | ||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||
ID登録 | ||||||
ID登録 | 10.20832/00000210 | |||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||
著者 |
香川, 由美子
× 香川, 由美子× 田中, 京子× 林田, 裕美× 徳岡, 良恵× KAGAWA, Yumiko× TANAKA, Kyoko× HAYASHIDA, Yumi× TOKUOKA, Yoshie |
|||||
抄録 | ||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||
内容記述 | 目的:がんCNSは多様な役割が期待されており進学する前から計画的に支援をすることが効果的と考えられる。そのため実際に看護管理者がおこなっている支援と今後必要と考える支援について明らかにした。方法:対象はがんCNSに対して進学前に支援をおこなった経験のある看護管理者9名とした。質的記述的研究として半構造化面接法をおこなった。結果:進学前におこなった支援は<進学への動機づけをする><看護実践力を高める機会を作る><受験へ環境調整をする>を含む6カテゴリ、必要と考えている支援では<安心して進学できる制度を作る>を含む2カテゴリであった。考察:進学に対して動機づけをし、進学への覚悟を作ること、そして進学するまでに看護実践力をつけることで準備をおこなっていた。また進学後の生活を保障するための経済的基盤を形成する必要性があり、進学前から修了後の役割まで見据えて支援をおこなっていることが明らかになった。 | |||||
内容記述 | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | Objective: CNS is expected to have various roles, and it is considered effective to develop human resources systematically. Therefore, we will clarify the support provided for admission to graduate school for nursing managers and the support that they consider necessary in the future. Method: The subjects were nine nursing managers who had experience in supporting CNS before graduate school. A semi-structured interview was conducted as a qualitative descriptive study. Results: The support provided for admission to graduate school was in six categories, including <Motivation for going on to higher education> <Creating opportunities to improve nursing practice skills> <Adjusting the foundation of life after going on to higher education>. There were two categories of support that we thought were necessary, including [creating a system that allows students to go on safely]. Conclusion: They were preparing by motivating and preparing to go on to higher education, and getting nursing practice skills before going on to school. There is also a need to form an economic foundation to guarantee life after going on to graduate school. Before proceeding to graduate school, it became clear that nursing manager was expecting at their role in the hospital after graduation. | |||||
書誌情報 |
梅花女子大学看護保健学部紀要 en : Baika Women’s University Research Bulletin-Faculty of Nursing and Health Care 号 10, p. 1-12, 発行日 2020-03-20 |
|||||
出版者 | ||||||
出版者 | 梅花女子大学看護保健学部 | |||||
出版地 | ||||||
値 | 茨木 (大阪府) | |||||
ISSN | ||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||
収録物識別子 | 24320447 | |||||
書誌レコードID | ||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||
収録物識別子 | AA12749707 | |||||
フォーマット | ||||||
内容記述タイプ | Other | |||||
内容記述 | application/pdf | |||||
著者版フラグ | ||||||
出版タイプ | VoR | |||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||
見出し | ||||||
大見出し | 看護学科 | |||||
言語 | ja | |||||
見出し | ||||||
大見出し | Department of Nursing | |||||
言語 | en |