ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 文化表現学部紀要
  3. 20

外国語教育における機械とAI翻訳の利用についての考察

https://doi.org/10.20832/0002000015
https://doi.org/10.20832/0002000015
3b55680d-8686-49cc-b2d6-77a840f6441b
名前 / ファイル ライセンス アクション
bunka_020_003.pdf bunka_020_003.pdf
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2024-03-22
タイトル
タイトル 外国語教育における機械とAI翻訳の利用についての考察
言語 ja
タイトル
タイトル Perspectives on machine and AI translation use in foreign language learning
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題 machine translation
キーワード
言語 en
主題 Google Translate
キーワード
言語 en
主題 generative AI
キーワード
言語 en
主題 ChatGPT
キーワード
言語 en
主題 CALL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.20832/0002000015
ID登録タイプ JaLC
アクセス権
アクセス権 open access
アクセス権URI http://purl.org/coar/access_right/c_abf2
著者 ジョリー , キム

× ジョリー , キム

ja-Kana ジョリー , キム

en Kym, Jolley

Search repository
ルーベッシュ,トロイ

× ルーベッシュ,トロイ

ja-Kana ルーベッシュ,トロイ

en Troy, Rubesch

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This exploratory study investigates the perceptions of non-Japanese university instructors in Japan on the use of machine translation (MT) and generative AI tools for similar purposes during language learning. Qualitative data was collected with a short survey using Google Forms. The survey investigated how teachers address the use of MT and generative AI in class, if they employ different approaches in consideration of these tools, and their general opinion in relation to these technologies and language learning. A total of 32 instructors responded to the survey. Results showed that most teachers employ a variety of methods in order to restrict or promote limited use of translation aided by technology due to concerns about academic integrity and effective language acquisition. However, others stated that they also endeavour to employ activities intended to promote effective use of these tools. Writing classes were most often cited as in need of differing approaches by the respondents. Overall,most of the instructors believe that it is unrealistic to ignore the inevitable impact that these technologies will continue to have on language learning and classes, and that it is important instructors adapt and innovate in order to harness the benefits of MT and generative AI in order to aid teaching and student learning.
言語 en
書誌情報 ja : 梅花女子大学文化表現学部紀要
en : Baika Women's University Faculty of Cultural and Expression Studies Bulletin

号 20, p. 27-40, ページ数 14, 発行日 2024-03-20
出版者
出版者 梅花女子大学文化表現学部
言語 ja
出版地
言語 ja
値 茨木 (大阪府)
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 24320420
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12749671
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
見出し
大見出し 国際英語学科
小見出し 学術論文
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2024-03-08 00:55:27.607195
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3