WEKO3
アイテム
外国語教育における機械とAI翻訳の利用についての考察
https://doi.org/10.20832/0002000015
https://doi.org/10.20832/00020000153b55680d-8686-49cc-b2d6-77a840f6441b
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
bunka_020_003.pdf
|
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2024-03-22 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 外国語教育における機械とAI翻訳の利用についての考察 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | Perspectives on machine and AI translation use in foreign language learning | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題 | machine translation | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題 | Google Translate | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題 | generative AI | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題 | ChatGPT | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題 | CALL | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||
ID登録 | 10.20832/0002000015 | |||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||
アクセス権 | ||||||||||||||
アクセス権 | open access | |||||||||||||
アクセス権URI | http://purl.org/coar/access_right/c_abf2 | |||||||||||||
著者 |
ジョリー , キム
× ジョリー , キム
× ルーベッシュ,トロイ
|
|||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||
内容記述 | This exploratory study investigates the perceptions of non-Japanese university instructors in Japan on the use of machine translation (MT) and generative AI tools for similar purposes during language learning. Qualitative data was collected with a short survey using Google Forms. The survey investigated how teachers address the use of MT and generative AI in class, if they employ different approaches in consideration of these tools, and their general opinion in relation to these technologies and language learning. A total of 32 instructors responded to the survey. Results showed that most teachers employ a variety of methods in order to restrict or promote limited use of translation aided by technology due to concerns about academic integrity and effective language acquisition. However, others stated that they also endeavour to employ activities intended to promote effective use of these tools. Writing classes were most often cited as in need of differing approaches by the respondents. Overall,most of the instructors believe that it is unrealistic to ignore the inevitable impact that these technologies will continue to have on language learning and classes, and that it is important instructors adapt and innovate in order to harness the benefits of MT and generative AI in order to aid teaching and student learning. | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
書誌情報 |
ja : 梅花女子大学文化表現学部紀要 en : Baika Women's University Faculty of Cultural and Expression Studies Bulletin 号 20, p. 27-40, ページ数 14, 発行日 2024-03-20 |
|||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||
出版者 | 梅花女子大学文化表現学部 | |||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
出版地 | ||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||
値 | 茨木 (大阪府) | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 24320420 | |||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12749671 | |||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||
見出し | ||||||||||||||
大見出し | 国際英語学科 | |||||||||||||
小見出し | 学術論文 | |||||||||||||
言語 | ja |